آخرین مقالات

متخصص هوش مصنوعی از تصاحب شغل ها توسط این فناوری تا ۵ سال دیگر خبر داد

متخصص هوش مصنوعی از تصاحب شغل ها توسط این فناوری تا ۵ سال دیگر خبر داد

یکی از متخصصان حوزه هوس مصنوعی معتقد است طی ۵ سال آینده چت بات هایی نظیر ChatGPT می توانند ۲۰ درصد از مشاغل را تصاحب کنند.

به گزارش سرویس تکنا، چت بات هایی مانند ChatGPT عصر جدیدی از این فناوری را آغاز کردند که می توانند به جای انسان در مشاغل مختلفی ایفای نقش کنند. به همین دلیل در مورد حذف بعضی از مشاغل نگرانی هایی ایجاد شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط دیلی میل، چت بات ChatGPT باعث شد بار دیگر به این فناوری توجه بیشتری شود. ریچارد دور، متخصص هوش مصنوعی و رییس بخش مهندسی اجتماعی Ultima در این مورد می گوید: در آینده ChatGPT می تواند جایگزین حدود ۲۰ درصد از مشاغل کنونی شود این چت بات همانند دیگر مد های زودگذر نخواهد بود و می تواند یک انقلاب

فناوری را ایجاد خواهد کرد. اگرچه این ربات ها به تنهایی نمی توانند مشاغل مختلف را تصاحب کنند اما انسان هایی که از آنها استفاده می‌کنند قادرند این کار را انجام دهند.

به گفته دور هوش مصنوعی مانند بیت کوین یا ان اف تی یک ترند نیستند همچنین قرار نیست. این فرایند به طور یک باره اتفاق نمی افتد که ربات ها جای انسان ها را بگیرند. در ابتدا این تحول برای افراد کم تجربه اتفاق میافتد. آنها از ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت ها از خدمات هوش مصنوعی برای ارائه سرویس های مختلف به کاربران استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت JunceAI برای استفاده از هوش مصنوعی در کپی رایتینگ سرویسی را به صورت نامحدود در اختیار کاربران قرار می دهد.

دوری می گوید در حال حاضر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در ابتدای راه قرار دارد و احتمالا موارد استفاده از آن در آینده بی پایان خواهد بود. البته وی معتقد است در حال حاضر شغل های خلاق در معرض چنین خطری قرار ندارند.

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط