آخرین مقالات

تعداد قربانیان رخنه های اطلاعاتی در سال گذشته به422 میلیون نفر رسید

تعداد قربانیان رخنه های اطلاعاتی در سال گذشته به422 میلیون نفر رسید

در سال گذشته میلادی به دلیل وجود رخنه های اطلاعاتی در شرکت های مختلف داده های مربوط به ۴۲۲ میلیون نفر به سرقت رفت.

به گزارش سرویس تکنا، یک موسسه مستقل گزارشی را در زمینه رخنه های اطلاعاتی در سال گذشته منتشر کرد که نشان می دهد به دلیل وجود این رخنه های اطلاعاتی در شرکت هایی نظیر توییتر سرقت داده های شخصی به۴۲۲ میلیون نفر رسید.

موسسه ITRC گزارشی را منتشر کرد که در آن نشان می دهد تعداد رخنه های امنیتی اطلاعاتی در سال گذشته کاهش داشته است اما در این بین حجم داده های به سرقت رفته روندی صعودی داشت. طی ۶ سال گذشته تعداد قربانیان سرقت اطلاعات رو به افزایش بود به طوری که در سال ۲۰۲۲ تعداد آنها به ۴۲۲ میلیون نفر رسیده است.

طبق گزارش فون آرنا شرکت های دارای رخنه اطلاعاتی جزئیات کامل مربوط به سرقت داده ها را منتشر نمی کنند. بخشی از افشای داده ها مربوط به حملات فیشینگ و باج افزاری است.

مدیرعامل موسسه ITRC در این مورد می گوید به دلیل عدم شفافیت شرکت ها در ارائه اطلاعات نمی توان راهکار مناسبی را برای جلوگیری از این سرقت ها ارائه کرد. به نظر وی ارائه نشدن اطلاعات کافی و سکوت این شرکت ها با کلاهبرداری تفاوتی ندارد.

یکی از بزرگترین رخنه های اطلاعاتی در سال گذشته مربوط به توییتر بوده است که طی آن داده های شخصی مربوط به میلیون ها نفر به سرقت رفت. به طوری که ۴۷ درصد کل آمار قربانیان به این رخنه اطلاعاتی تعلق دارد. در تمامی اطلاعات سرقت شده صرفاً نام و نام خانوادگی و شماره ملی افراد افشا شده است و تنها در موارد نادر برخی اطلاعات حساس نیز توسط هکرها به سرقت رفته است.

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط