آخرین مقالات

به زودی رایانه های محاسباتی کوانتومی قابل حمل وارد بازار می شود

به زودی رایانه های محاسباتی کوانتومی قابل حمل وارد بازار می شود

شرکت اسپین کیو از چین برای نخستین بار از کامپیوترهای محاسباتی کوانتومی رونمایی کرد. این کامپیوترها مجهز به پردازنده های ۲ کیوبیت و ۳ کیوبیت بوده و به عنوان سیستمی آموزشی برای برنامه نویسی کوانتومی استفاده خواهد شد.

به گزارش‌  تکنا، شرکت اسپین تکنولوژی برای نخستین بار از رایانه محاسباتی کوانتومی قابل حمل رونمایی کرد. این رایانه ها Gemini، Gemini mini و Triangulum نام دارند و هر کدام دارای طراحی و ویژگی های جداگانه ای هستند.

درون این کامپیوترها سیستم های کوانتومی یکپارچه قرار گرفته که می تواند در دمای اتاق به کار خود ادامه دهد. درون آنها نیز کیوبیت های اسپین رزونانس مغناطیسی هسته ای NMR بکار رفته است. البته این کیوبیت ها دارای محدودیت در مقیاس پذیری و قابلیت های کوانتومی هستند.

رایانه Gemini mini که در سطح مبتدی از آن استفاده خواهد شد دارای دو کیوبیت و زمان انسجام ۲۰ میلی ثانیه است. به گفته شرکت سازنده با کمک این دستگاه امکان انجام ۳۰ عملیات گیت در یک کیوبیت وجود دارد. نمایشگر یکپارچه و مصرف برق ۶۰ وات از دیگر ویژگی های این دستگاه است.

نسخه بعدی یعنی Gemini بدون افزایش در تعداد کیوبیت ها، تنها دارای پیچیدگی بیشتری در سیستم خود است که می تواند عملیات گیت پیچیده تری را انجام دهد. امکان انجام ۲۰۰ عملیات با یک کیوبیت در این دستگاه وجود دارد.این دستگاه مخصوص کاربران حرفه ای تر است و قیمت آن نیز نسبت به نسخه مینی ۵ برابر بیشتر است. مصرف انرژی آن ۱۰۰ وات است.

دستگاه آخر نیز تنها می تواند در یک کیوبیت ۴۰ عملیات عمق گیت را انجام دهد و نسبت به نسخه اصلی Gemini پایین تر است و قیمت بالاتر آن نیز به دلیل وجود کیوبیت اضافه و زمان انسجام بیشتر است.

منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط