آزمایشگاه تخصصی آپا دانشگاه فردوسی مشهد::FUM CERT Lab. (Computer Emergency Response Team)

تبلیغات اینترنتی موجب افزایش ویروس‌ها و بدافزارها می‌شوند.

عنوانتبلیغات اینترنتی موجب افزایش ویروس‌ها و بدافزارها می‌شوند.
گروه اصلیOther
شرح خبر

مجرمان اینترنتی از هر راه ممکن برای گسترش نرم‌افزارهای مخرب خود بهره گرفته و علاوه بر آن، تبلیغات نیز به عنوان راهی دیگر توسط مجرمان استفاده می‌شود. در آخرین هفته‌ی ماه می امسال ملاقات‌کنندگان سایت خبری و سرگرمی بریتانیایی Digital Spy تبلیغی را در این سایت مشاهده کرده که بدافزاری را بر سیستم کاربران نصب می‌کند. علاوه بر این در ماه فوریه سال 2009 نیز سایت EWeek.com که حاوی اخبار تکنولوژی است، تبلیغی را از سوی تولید کنندگان لباس Lacoste ارائه داد که در واقع این پیام از سوی یک توزیع کننده‌ی بدافزار بود که سعی کرد با این تبلیغ کاربران را به وب‌سایت‌های حاوی بدافزار هدایت کند. کارشناسان امنیتی معتقدند بسیاری حملات از این قبیل در سال 2009 رخ داده است و کاربران زیادی قربانی این روش شدند. محققان تبلیغات زیادی را در اینترنت شناسایی کرده که میزبان سایت‌های مخرب هستند. برخی از این تبلیغات به گونه‌ای طراحی شدند که تنها با یک کلیک کامپیوتر کاربر را آلوده می‌سازند. علاوه بر این، لینک این تبلیغات می‌توانند کاربر را به سایت هایی هدایت کند که تنها هدفشان سرقت گذرواژها و اطلاعات حساب‌های بانکی کاربر است. عموما پس از چند ساعت از ارائه‌ی این تبلیغات در اینترنت، کارشناسان موفق به شناسایی آنها می‌شوند، اما به نظر می‌رسد سرعت نصب این ویروس‌ها بر کامپیوتر کاربران بسیار سریع تر از واکنش متقابل کارشناسان است. اکنون 100000 برنامه‌ی Spyware شامل Trojanها، Keylogger ها و تبلیغ‌افزارها در حال گردش در اینترنت هستند و در قالب تبلیغات بر صفحه‌ی کامپیوتر کاربر ظاهر شده و برخی اوقات بسیار آزاردهنده‌اند، اما برخی از این تبلیغات وانمود می‌کنند نرم‌افزاری امنیتی برای از بین‌بردن پیام‌های تبلیغاتی ناخواسته هستند، که این نیز فریبی بیش نیست.

آدرس اینترنتی خبرhttp://www.spamfighter.com/News-12631-Web-Ads-Increasingly-Encouraging-Viruses-and-Malware.htm
تاریخ درج خبر1388-05-14
صفحه اصلی | تماس با ما | معرفی آزمایشگاه | ورود
©2021 Ferdowsi University Of Mashhad
مرکز آپا | آپا | آپا چیست