آخرین مقالات

آنتن جدید محققان می تواند ارتباط بیسیم 6G را فراهم کند

آنتن جدید محققان می تواند ارتباط بیسیم 6G را فراهم کند

حققان نوعی آنتن جدید ساخته اند که در آن با استفاده از کدگذاری فضا زمان امکان تغییر جهت، فرکانس و دامنه امواج الکترومغناطیسی فراهم میشود. با استفاده از این آنتن می توان به ارتباطات بیسیم 6G نیز دست پیدا کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در حال توسعه یک آنتن جدید با فناوری کد گذاری فضا زمان هستند. پروفسور جان چی-هو از دانشگاه شهری هنگ کنگ به همراه یک تیم پژوهشی این آنتن خلاقانه را ساختند. از مزیت های این انت می توان به کنترل جهت، فرکانس و شدت انتشار پرتوی سیگنال اشاره کرد. همچنین در فناوری 6G می تواند برای برای سنجش مرکز اشتراک و آنالیز اطلاعات در یکپارچه سازی این ارتباط به کار رود.

در آنتن های کنونی امکان تغییر برخی ویژگی ها و یا ساختار آنتن وجود ندارد. اما کدگذاری فضا-زمان در آنتن جدید می‌تواند به تغییر جهت، فرکانس و دامنه امواج الکترومغناطیسی کمک کند. این قابلیت آنتن مورد نظر را به آنتن فرا سطحی بدون باند جانبی تبدیل میکند. بدین ترتیب کاربران انعطاف پذیری زیادی را دریافت خواهند کرد.

در این ویژگی از فراسطح ها استفاده می کند که از فرا اتم های ریز ساخته شده است. آنتن فرا سطحی این قابلیت را دارا است که امواج الکترومغناطیسی پیچیده را در در حوزه فضا و فرکانس با کمک کنترل نرم افزاری دستکاری کند. بدین ترتیب یک پرتوی مناسب با الگوی تابشی دلخواه تولید خواهد شد.

 

منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط