آخرین مقالات

محققان سامانه موقعیت یاب با دقتی بالاتر از GPS ابداع کردند

محققان سامانه موقعیت یاب با دقتی بالاتر از GPS ابداع کردند

دانشمندان هلندی موفق شدند سامانه موقعیت یاب جدیدی را توسعه دهند که دارای دقتی بالاتر از GPS است. این سیستم به عنوان جایگزینی برای جی پی اس می تواند دقت ده سانتی متری داشته باشد.

به گزارش‌ سرویس تکنا، پژوهشگران موفق به ساخت سامانه ای جدید برای موقعیت یابی شدند که می تواند در محیط های شهری دقت بالایی ارائه کند. آزمایش نمونه اولیه این سیستم نشان داد که قادر است به دقت ده سانتی متری برسد.

محققان دانشگاه دلفت و آمستردام برای ساخت این سیستم موقعیت یاب به جای ماهواره از مخابرات سیار استفاده کردند که علاوه بر دقت بالاتر، قابل اعتماد تر از جی پی اس است. طبق گفته ژرون کوئلمیج، شبکه مخابراتی اکنون با نوآوری های پیش رفته قادر است جایگزین سیستم فعلی شود. امکان استفاده از آن در طیف وسیعی از برنامه ها مانند وسایل نقلیه و سیستم های ارتباطی سیار وجود دارد.

سیگنال های ضعیف ارسالی از ماهواره می تواند عملکرد جی پی اس را کاهش دهد. از طرفی آینده وسایل نقلیه خودکار به سیستم های موقعیت یاب وابسته است.

جرارد یانسن از دانشگاه دلفت می گوید: سامانه جدید دارای پهنای باند بالا ست که می تواند بازتاب های ماهواره ها را مرتب کرده و دقت موقعیت یاب را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط