آخرین مقالات

بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT با ابزارهای امنیتی شناسایی نمی شوند

بدافزارهای ساخته شده توسط ChatGPT با ابزارهای امنیتی شناسایی نمی شوند

چت بات هوش مصنوعی ChatGPT قادر است بدافزارهای پیچیده‌ای را بنویسد که حتی شناسایی آن با کمک ابزارهای پیشرفته امنیتی نیز ممکن نباشد.

به گزارش سرویس تکنا، هوش مصنوعی کیتی مهارت های زیادی در انجام کارهای مختلف دارد. یکی از آنها نوشتن بدافزار هایی با هدف نابودی رایانه ها خواهد بود.

شرکت امنیتی CyberArk گزارشی منتشر کرده که در آن نشان می دهد چت بات توسعه یافته توسط OpenAI می تواند در ساخت بدافزارها بسیار حرفه ای عمل کند.

بدافزارهای ایجاد شده توسط این چت بات بسیار پیچیده است و می تواند به سخت افزارهای مورد نظر آسیب های زیادی وارد کند. پیش از این نیز متخصصان Infosec در مورد خطرات احتمالی سواستفاده از این هوش مصنوعی در گسترش جرائم سایبری هشدار داده بودند. البته هنوز این چت بات برای ساخت بدافزار پیچیده مورد استفاده قرار نگرفته است. به گفته گیزمودو، کدهای نوشته شده توسط این چت بات نشان می دهد این هوش مصنوعی قادر به دور زدن محصولات امنیتی است.

این هوش مصنوعی قادر به ساخت ویروس های مانند ویروس پلی مورفیک است. این ویروس نوعی بدافزار برنامه ریزی شده است که ابزارهای امنیتی سنتی نمی توانند آن را شناسایی کنند. اگر این چت بات دارای فیلترهایی است تا جلوی درخواست های کاربران مانند ساخت بدافزار را بگیرد اما محققان امنیتی می گویند با اصرار بر پیروی از دستورات توانسته اند از این فیلترها عبور کنند.

 

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط