آخرین مقالات

اپل با آپدیت امنیتی یک آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرد

اپل با آپدیت امنیتی یک آسیب پذیری روز صفر را برطرف کرد

به گفته اپل آپدیت نرم افزاری جدید آیفون ها یک آسیب پذیری روز صفر امنیتی را برطرف کرده است. این آسیب پذیری به هکرها اجازه می داد تا بتوانند گوشی های آیفون را هک کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آسیب پذیری روز صفر کشف شده به هکرها اجازه می داد بطور فعالانه از آن برای هک گوشی استفاده کنند. آپدیت امنیتی مدنظر در تاریخ ۹ آذر برای آیفون های پشتیبانی شده منتشر شد. این اولین به روز رسانی امنیتی هم نام گذاری شده بود.

طبق اعلام اپل در وبسایت این شرکت نقص ایجاد شده مربوط به Webkit را برطرف کرد. وب کیت موتور مرورگر سافاری و دیگر برنامه ها محسوب میشود. اپل در توضیحات خود به نحوه عملکرد هکرها در صورت دسترسی به این آسیب پذیری اشاره کرد. آنها می توانند با سواستفاده از آسیب پذیری مورد نظر کدهای مخربی را در دستگاه کاربر اجرا کنند.

آسیب پذیری مربوط به WebKit زمانی می تواند خطرناک باشد که کاربر یک دامنه مخرب را در دستگاه خود باز می کند. روش معمول هکرها نیز سواستفاده از این آسیب پذیری برای دسترسی به سیستم عامل دستگاه و سپس داده های خصوصی کاربران است. همچنین باگ های WebKit امکان اتصال به دیگر آسیب پذیری ها را دارد. در این حالت می توان از لایه های دفاعی دستگاه عبور کرد.

منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط