آخرین مقالات

لینک های تبلیغاتی گوگل در صفحات جستجو به بدافزار آلوده هستند

لینک های تبلیغاتی گوگل در صفحات جستجو به بدافزار آلوده هستند

یک پژوهشگر امنیتی مدعی شد لینک های تبلیغاتی پیشنهادی در صفحات جستجوی گوگل باعث هدایت کاربران به سایت های جعلی می شود.

به گزارش سرویس تکنا، بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از گوگل تنها به چند نتیجه ابتدایی پیشنهادی بسنده کرده و دیگر نتایج را بررسی نمی کنند. در بسیاری از مواقع در ابتدای صفحه جستجو پست های تبلیغاتی نشان داده می شود که به عبارت جستجو شده نیز شباهت دارد. در صورتی که کاربر روی آنها کلیک کند می تواند وی را به وبسایت های آلوده هدایت کند. طبق گزارش ExtremeTech در بسیاری مواقع هدایت به لینک های تبلیغاتی گوگل دردسرساز هستند.

در حال حاضر هکرها با نفوذ به بخش تبلیغات در گوگل می توانند لینک های آلوده را در صفحه جستجو نمایش دهند. به عنوان مثال در هنگام جستجو برای دانلود یک نرم افزار ممکن است وارد یکی از این وبسایت های تبلیغاتی مخرب شوید. اگرچه گوگل مدعی است در برابر چنین خطراتی از کاربر محافظت می شود. اما در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و هکرها به سیستم تبلیغاتی دسترسی پیدا کرده اند.

یک کاربر توییتر برای نخستین بار امکان کلاهبرداری در تبلیغات گوگل را مطرح کرد. این فرد که یک اینفلوئنسر برنامه نویسی است مدعی شد با هدف دانلود نرم افزار. OBS وارد یکی از این سایت ها شد و روی لینک اول در صفحه جستجو کلیک کرد. وی تصور کرده بود وارد وبسایت اصلی OBS شده است.

این فرد چندی پس از دریافت این برنامه متوجه شد اپلیکیشن مورد نظر روی کامپیوترش نصب نشده است. همچنین حساب توییتری اش هک شده و کلیه NFT ها و رمزارزهایش نیز ناپدید شده اند. در نهایت متوجه سرقت بخشی از سرمایه خود شد.

ویل دورمان، محقق تهدیدات امنیتی وی گوید گوگل لینک های مخرب را از طریق تبلیغات به نمایش می گذارد. گوگل اعلام کرد در تلاش است تا سیستم تبلیغاتی خود را از این لینک های مخرب پاکسازی کند.

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط