آخرین مقالات

اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای Snapdragon Satellite به گوشی های اندرویدی

اضافه شدن قابلیت تماس ماهواره ای Snapdragon Satellite به گوشی های اندرویدی

کوالکام قصد دارد ارسال پیام ماهواره ای را با قابلیت جدید خود در گوشی های اندرویدی ایجاد کند.

به گزارش سرویس تکنا، قابلیت جدید کوالکام به نام Snapdragon Satellite می تواند در مناطق بدون پوشش تلفن همراه امکان ارسال پیام از طریق ماهواره را فراهم کند. در حال حاضر آیفون ۱۴ اپل به این ویژگی مجهز است و قرار است سامسونگ نیز گوشی های سری گلکسی S23 را با این ویژگی عرضه کند .

طبق اعلام کوالکام پر نمایشگاه CES 2023، این شرکت قصد دارد ویژگی مورد نظر را با کمک Snapdragon Satellite به گوشی های اندرویدی بیاورد. طبق آنچه کوالکام در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد قابلیت جدید این شرکت با همکاری شرکت های ایریدیوم و گارمین حاصل شده است.

قرار است با کمک ویژگی Snapdragon Satellite و با استفاده از جی پی اس و ارتباط ماهواره ای، در مناطقی که پوشش تلفن همراه وجود ندارد پیامک دو طرفه ارسال کرد. همچنین طبق گفته کوالکام قابلیت ارسال پیامک ماهواره ای در گوشی هایی در دسترس است که دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ باشند.

گزارش های پیش از این نشان می دهد ارائه قابلیت ارتباط ماهواره ای در گوشی سامسونگ نیز طی همکاری آن با شرکت ایریدیوم بوده است. مودم قدرتمند X70 با کمک ماهواره ایریدیوم متصل خواهد شد تا بتوان از قابلیت ارسال پیامک اظطراری ماهواره ای استفاده کرد.

قابلیت معرفی شده توسط کوالکام همانند ویژگی Emergency SOS در گوشی آیفون به به آسمان صاف نیاز دارد. در صورت برقراری اتصال با ماهواره امکان ارسال پیامک وجود دارد. کاربران می توانند با کمک این ویژگی پیام های سفارشی ۱۶۰ کاراکتری به کاربران ارسال کنند.

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط