آخرین مقالات

اپل به دنبال محدود کردن عملکرد USB-C در آیفون

اپل به دنبال محدود کردن عملکرد USB-C در آیفون

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا اپل باید پورت USB C را به آیفون بیاورد. با وجودیکه پی از سالها شاهد ایجاد این پورت در آیفون خواهیم بود، اما اپل قصد دارد عملکرد این پورت در آیفون را محدود کند.

به گزارش تکنا، شایعات اخیر نشان می دهد اول به دنبال محدود کردن عملکرد پورت USB C در گوشی های هوشمند خود است. بدین ترتیب با استفاده از یک رابط مدار مجتمع اختصاصی برای این پورت، قطعات درگیر در اتصال باید توسط این رابط تایید گردند.

البته اپل از این روش برای پورت لایتنینگ نیز استفاده کرده بود. فرایند تایید در این پورت باعث اعلام هشدار در مورد عدم پشتیبانی در لوازم جانبی روبرو شوید. در زمانیکه از لوازم جانبی ساخته نشده توسط اپل استفاده کنید و یا دارای مجوز ساخته شده برای آیفون نباشد، این هشدار ظاهر میشود. البته این IC برای اپل درآمدزا است.

البته استفاده از این آی سی در اپل در حد شایعه است اما رویکرد این شرکت در سال های گذشته احتمال دارد به حقیقت تبدیل شود. هنوز مشخص نیست مدار مورد نظر چه تاثیری در زمان استفاده از لوازم جانبی ساخته نشده توسط اپل و با بدون مجوز خواهد داشت. البته ممکن است در صورت استفاده از این IC اتحادیه اروپا در این موضوع دخالت کند و از انجام آن جلوگیری به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط