آخرین مقالات

با کمک پژوهشگر ایرانی ساخت پهپاد با استفاده از بدن پرنده مرده ممکن شد

با کمک پژوهشگر ایرانی ساخت پهپاد با استفاده از بدن پرنده مرده ممکن شد

تبدیل بدن پرنده مرده به پهپاد باعث میشود تا کمتر کسی در مورد آن شک کند. بدین ترتیب راحت تر می توان به جاسوسی پرداخت.

به گزارش‌  تکنا، محققان از لاشه پرندگان برای ساخت پهپاد استفاده کرده اند. این پهپاد در حالت عادی شبیه پرندگان معمولی بنظر می‌رسد. در ابتدا ساخت این پهپاد به دلیل نگاه کلی به حیات وحش ساخته شد. اما می تواند برای اهداف دیگری مانند جاسوسی بدون جلب توجه نیز بکار رود.

مصطفی حسنعلیان، پژوهشگر ایرانی و استادیار مکانیک بهمراه یک تیم تحقیقاتی در این باره در مصاحبه ای اعلام کرد: برای ساخت پهپاد می توان از بدن پرندگان به جای مواد مصنوعی استفاده کرد.

این پهپاد ها همانند پرندگان واقعی قادر هستند بال بزنند و پرواز کنند. طبق گزارش منتشر شده در فیوچریسم، در ساخت این پهپاد از بدن تاکسیدرمی شده پرندگانی مانند کبوتر، قرقاول، کلاغ و مرغ مگس خوار استفاده میشود.

با استفاده از این روش می توان از دیگر احزاب بدن این پرندگان نیز الهام گرفت. البته به گفته این محققان ساخت این پهپاد با این مشخصات بسیار مشکل است.

رافائل زوفری، متخصص رباتیک هوایی در این مورد گفته است: در این روش به طراحی ویژه ای برای بال پرندگان نیاز داریم. البته این کار واقعا دشوار است. زیرا نیاز است تا برای بدست آوردن ابعاد دقیق بال پرندگان شبیه سازی هایی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط