آخرین مقالات

پدر اینترنت در مورد سرمایه گذاری های اخیر روی هوش مصنوعی هشدار داد

پدر اینترنت در مورد سرمایه گذاری های اخیر روی هوش مصنوعی هشدار داد

وینتوف سرف، که پدر اینترنت خوانده میشود در مورد سرمایه گذاری های عجولانه اخیر روی هوش مصنوعی هشدار داد.

به گزارش  تکنا، در هفته های اخیر شاهد استفاده هیجان انگیز مردم از چت بات هایی مانند ChatGPT بوده ایم. در این بین خالق اینترنت با اشاره به محبوبیت هوش مصنوعی میان مردم خواستار احتیاط بیشتر در استفاده از آن شده است.

وینتون سرف، به عنوان پدر اینترنت از شرکت ها در سرمایه گذاری عجولانه روی هوش مصنوعی و چت بات هایی نظیر ChatGPT و گوگل بارد انتقاد کرد و نسبت به آن هشدار داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کالیفرنیا در این مورد گفته است: اگر چه استفاده از هوش مصنوعی بسیار هیجان انگیز است اما نباید بیش از حد به آنها وابسته شد. وی معتقد است این چت بات ها مسئله اخلاقی دارند و پیش از سرمایه گذاری باید در مورد آنها بیشتر فکر کرد. به گفته وی در حاضر همه در مورد این چت بات ها صحبت می کنند. اما ما باید بدانیم که آنها همیشه مطابق میل ما عمی نمی کنند. برخی از استفاده کنندگان از هوش مصنوعی نیت خوبی ندارند و به دنبال منفعت خودشان از آنها استفاده می کنند.

وینتون سرف در ادامه سخنان خود گفت: باید در این مورد صادق بود. اندیشمندانه رفتار کنید. هنوز مشخص نیست این فناوری ها در اینده چگونه خواهند بود. البته در این بین بزرگترین مشکل خود انسان ها هستند و آنها طی ۴۰۰ و یا حتی ۴۰۰۰ سال اخیر تغییری نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط