آخرین مقالات

راه اندازی مرکز فناوری هوش مصنوعی قطر برای برگزاری بازی های جام جهانی

راه اندازی مرکز فناوری هوش مصنوعی قطر برای برگزاری بازی های جام جهانی

مرکز فناوری جدید قطر با کمک هوش مصنوعی می تواند تماشاگران را در نظر گرفته و تعداد آنها را برای افزایش جمعیت پیش بینی کند.

به گزارش سرویس تکنا، قطر به عنوان میزبان جام جهانی پذیرای ۱۰۲ میلیون هوادار خواهد بود. به همین دلیل این کشور با راه اندازی یک مرکز فناوری تلاش کرد تا از هوش مصنوعی برای تحت نظر گرفتن تماشاگران استفاده کند.

این مرکز بیش از ۱۰۰ متخصص بطور شبانه روزی تصاویر مربوط به ۲۲ هزار دوربین نصب شده در هشت ورزشگاه را نظارت خواهند کرد. این افراد علاوه بر کنترل درب های ورودی ورزشگاه، لوله های آب و دمای ورزشگاه و تهویه مطبوع را نیز تحت کنترل خود دارند. همچنین فناوری تشخیص چهره در این مرکز قادر است به تمامی صندلی های ورزشگاه دسترسی داشته و روی همه آنها زوم کند. علاوه بر کارشناسان امنیت سایبری، از دیگر حوزه ها مانند مبارزه با تروریسم و حمل و نقل و همچنین مقامات قطری نیز در این مرکز حضور خواهند داشت.

با استفاده از دوربین های امنیتی امکان نظارت بر تمام بخش های استادیوم و نحوه عملکرد سالن ها در قبل، حین و بعد از بازی وجود دارد. به گفته احمد المهندی، مدیر این مرکز در این پلتفرم متمرکز تاسیسات، امنیت، سلامت و ایمنی و فناوری اطلاعات ارتباطات ادغام شده است. برگزار کنندگان این بازی ها معتقدند برای اولین بار است که سیستم استادیوم متصل مورد استفاده قرار میگیرد که قادر است افزایش جمعیت و به اشتراک گذاری اطلاعات با مقامات امنیتی را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط