آخرین مقالات

هشدار مدیر ارشد گوگل در مورد تله های بالقوه در استفاده از هوش مصنوعی

هشدار مدیر ارشد گوگل در مورد تله های بالقوه در استفاده از هوش مصنوعی

یکی از مدیران ارشد بخش موتور جستجوی گوگل در مصاحبه ای اعلام کرد تله های بالقوه ای در زمان استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد که باید نسبت به آن مراقب بود. این فناوری می تواند به هذیان گویی دچار شود.

به گزارش  تکنا، پراباکار رغوان، معاون ارشد گوگل در مصاحبه خود با روزنامه Welt am sonntag اعلام کرد

هوش مصنوعی کنونی که الان در حال استفاده از آن هستیم ممکن است به حالتی دچار شود که به آن هذیان گویی گفته میشود. وی در این مورد توضیح داد: سیستم های کامپیوتری با کمک هوش مصنوعی امکان تولید محتواهای متقاعد کننده را دارا هستند. اما در واقع همه آن ها ساختگی هستند. او در این مورد می گوید وظیفه اصلی تیم آنها در گوگل به حداقل رساندن چنین مشکلی بوده است.

پس از آنکه مایکروسافت از همکاری خود با OpenAI و استفاده از نسخه پیشرفته هوش مصنوعی ChatGPT در مرورگر خود خبر داد، گوگل احساس خطر کرده و تلاش کرد تا فناوری هوش مصنوعی خود را نیز عرصه کند. رغوان در این مورد می گوید: با وجودی که شرایط اضطرار احساس می شود، احساس مسئولیت نیز در ما وجود دارد تا از گمراه کردن عموم کاربران جلوگیری شود.

گوگل در روزهای گذشته هوش مصنوعی خود به نام Bard را عرضه کرد. این غول فناوری درست یک روز پس از مراسم مایکروسافت از دموی این فناوری رونمایی کرد. به گفته گوگل این فناوری قرار است با کمک کاربران توسعه یابد. البته طی روزهای گذشته چندان استقبال مثبتی از آن به عمل نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط