آخرین مقالات

ویندوز7 به تاریخ پیوست

ویندوز7 به تاریخ پیوست

به گزارش افتا، شرکت مایکروسافت با اعلام این خبر تاکید کرده که از دیروز بیستم دی 1401، به‌روزرسانی‌ها و اصلاحیه‌های امنیتی ویندوز7 را بطور کامل متوقف کرده است.
وجود یک نقطه ضعف (Vulnerability) خطرناک در سیستم عامل می‌تواند سبب دور زدن قوی‌ترین نرم‌افزارهای ضدویروس یا دیواره‌های آتش شود و این در حالیست که سالهاست که ویروس‌نویسان و نفوذگران به شدت از سیستم‌عامل پرطرفدار Windows سوءاستفاده می‌کنند.
شرکت مایکروسافت علاوه بر عرضه اصلاحیه فوری در مواقع اضطراری، در سه‌شنبه دوم هر ماه میلادی نیز اصلاحیه‌های امنیتی جدید خود را منتشر می‌کند که در اکثر موارد اصلاحیه‌ای «حیاتی» (Critical) برای سیستم‌عامل Windows عرضه کرده است؛. بنابراین نفوذگران با اطلاع از جزئیات نقاط ضعف جدید کشف شده در سیستم‌‌های عامل‌ پشتیبانی شده توسط شرکت مایکروسافت، می‌توانند با مهندسی معکوس این نقاط ضعف را در سیستم‌‌های عامل‌ منسوخ شده نیز شناسایی و از آنها سوءاستفاده کنند.
مایکروسافت(Microsoft) سیستم عامل Windows 7 را در 30 مهر سال 1388 ارائه کرد. پشتیبانی (End of Support – به اختصار EOS) و پشتیبانی تمدید شده (Extended End of Support) از آن به ترتیب در 23 دی ماه 1393 و در 24 دی ماه 1398 به پایان رسید.
برنامهExtended Security Update – به اختصار ESU – آخرین دستاویز برای مشتریانی بود که پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت در 23 دی 1393، همچنان در حال اجرای این سیستم‌عامل قدیمی مایکروسافت بودند.
عدم پشتیبانی از Windows 8.1
علاوه بر این، مایکروسافت پشتیبانی خود را از سیستم‌عامل Windows 8.1 نیز متوقف کرده است
سیستم عامل Windows 8.1 برای اولین بار 9 سال پیش در آبان 1392 عرضه شده بود، اما از دیروز سه‌شنبه 20 دی 1401 دیگر پشتیبانی آن متوقف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط