آخرین مقالات

کارمندان تیک تاک بطور غیرقانونی داده های کاربران را رهگیری می کردند

کارمندان تیک تاک بطور غیرقانونی داده های کاربران را رهگیری می کردند

مالک تیک تاک اعلام کرد چند تن از کارمندان این شرکت بطور غیر قانونی تلاش داشتند تا لوکیشن برخی کاربران را رهگیری کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بایت دنس، مالک شبکه اجتماعی تیک تاک به تلاش کارکنان خود در رهگیری داده های برخی کاربران اعتراف کرد. به گفته این شرکت چند از این کارکنان این شرکت بطور غیرقانونی داده های چند تن از خبرنگاران را رهگیری می کردند.

بایت دنس، شرکت بزرگ چینی و مالک تیک تاک اکنون به دستیابی به داده های برخی کاربران با هدف دریافت لوکیشن آنها از طریق روش های غیرقانونی اعتراف کرد. این کاربران شامل خبرنگارانی بودند که در بین آنها نشریه فایننشال تایمز هم دیده میشود.

بایت دنس تحقیقات داخلی در این مورد را آغاز کرده است. بخشی از این تحقیقات به دست خبرگزاری ها رسیده است. بنظر می رسد چهار تن از کارمندان این شرکت در تابستان امسال اطلاعات برخی روزنامه نگاران را با روشی غیر قانونی مورد بررسی قرار دادند.

این تحقیقات داخلی در حالی انجام میشود که فوربز هفته گذشته اعلام کرد استفاده از تیک تاک در دستگاه های دولتی ایالات متحده ممنوع اعلام شد و این موضوع حواشی بسیاری را برای بایت دنس ایجاد کرد. یکی از مدیران این شرکت نیز از اتخاذ روش های جدید امنیتی برای عدم سواستفاده از داده های کاربران در تیک تاک انجام گرفته است.

در این اتفاق کارکنان بایت دنس حساب کاربری یکی از کارکنان نشریه بازفید و دیگر کاربرانی که به حساب تیک تاک روزنامه نگاران در ارتباط بودند را زیر نظر گرفتند. به گفته بایت دنس تغییرات اجرایی در تیم های این شرکت اعمال شده و در تیم بخصوص امکان دسترسی به داده های کاربران آمریکایی وجود ندارد.

در حالی موضوع رهگیری داده های روزنامه نگاران منتشر شد که پیش از این ایالات متحده محدودیت هایی را در استفاده از تیک تاک اعمال کرده بود. زیرا ایالات متحده معتقد است تیک تاک اطلاعات مربوط به داده های کاربران این کشور را جمع آوری کرده و در اختیار دولت چین قرار می دهد. اما تیم تاک این ادعا را نپذیرفته است.
منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط