آخرین مقالات

فناوری جدیدی که می تواند عینک های عادی را به عینک های واقعیت افزوده تبدیل کند

فناوری جدیدی که می تواند عینک های عادی را به عینک های واقعیت افزوده تبدیل کند

در صورتی که عینک های عادی بهمراه فناوری های واقعیت افزوده عرضه شوند می توانند بازار مصرف کنندگان زیادی داشته باشد.

به گزارش سرویس تکنا، شرکت فناوری Lumus از یک معماری جدید در ساخت نمایشگر رونمایی کرد که می تواند عینک های طبیعی را با واقعیت افزوده ترکیب کند.این شرکت که در حوزه اپتیک فعال است اولین ساخته خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. با وجود توسعه واقعیت افزوده برای بهبود تجربه کاربران، هنوز این خوزه نتوانسته بر بازار مصرف کنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر عامل Lumus معتقد است عینک های واقعیت افزوده به اندازه کافی در عملکرد و زیبایی شناسی موفق نبوده است. به همین دلیل فناوری AR گسترش نیافته است. این مورد همان هدف شرکت Lumus محسوب میشود. فناوری جدید این شرکت به نام Z-Lens عملکرد محصول واقعیت افزوده را با ظاهر آن هماهنگ کرده است تا بتواند در بین مصرف کنندگان مورد پذیرش قرار بگیرد. تکنولوژی دو بعدی این شرکت باعث می شود تا عینک های واقعیت افزوده علاوه بر کوچکتر و سبک تر شدن، وضوح بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر داشته باشد. در حال حاضر شرکت هایی مانند متا، اپل و گوگل روی ساخت چنین محصولاتی تمرکز کرده اند.

تکنولوژی بکار رفته در محصولات این شرکت شامل میکروپروژمتور و آینه های انعکاسی است که می تواند تصویر را به صورت دو بعدی گسترش دهد. بدین ترتیب می تواند باعث ایجاد یک میدان دید مصرفی در زمان قرارگیری پروژکتور در کنار قاب عینک شود.

دیوید گلدمن، معاون بخش بازاریابی این شرکت می گوید: کارشناسان کارایی باتری های ما را برای کارکرد ۳ تا ۱۰ برابر بهتر از رقبا تایید کرده اند. موج لرهای انعکاسی لوموس با صرف انرژی کنر می توانند سطح بیشتری از روشنایی را ارائه کنند.

قرار است اولین محصولات ساخته شده با این فناوری در بخش پزشکی و نظامی مورد استفاده قرار بگیرد. البته لنوو نیز از این فناوری در هدست ThinkReakity A6 استفاده کرده است.

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط