آخرین مقالات

نقص امنیتی توییتر انتشار توییت از حساب کاربران را ممکن می کند

نقص امنیتی توییتر انتشار توییت از حساب کاربران را ممکن می کند

وجود یک نقص امنیتی در توییتر کارمندان این شرکت را قادر می سازد تا بتوانند از هر حساب کاربری توییت بزنند. یک کارمند سابق این شرکت مدعی شد مهندسان این شبکه اجتماعی با کمک برنامه GODMode امکان انتشار توییت از هر حساب کاربری را خواهند داشت.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از زمان آغاز ریاست ایلان ماسک در توییتر این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات متعددی روبرو بوده است. یکی از کارمندان سابق این شرکت می گوید دسترسی مهندسان توییتر به برنامه GODMode به آنها امکان می دهد تا از هر حساب کاربری مربوط به کاربران توییت ارسال کنند.

در حال حاضر برنامه GODMode به نام Privileged Mode تغییر یافته و مهندسان این شرکت نسخه ای از آن را روی سیستم های خود دارند.

پیش از این نیز بارها نقص های امنیتی باعث ناامیدی کاربران این شبکه اجتماعی شده بود. در سال ۲۰۲۰ چند هکر نوجوان با هک چند سیستم داخلی این شرکت موفق شدند تا از حساب کاربری افرادی مانند جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک و دیگر افراد مشهور توییت های جعلی با مضمون رمز ارزها منتشر کنند.

در آن زمان این توییت ها باعث سردرگمی کردم شده بود. زیرا از اکانت های دارای تیک آبی منتشر شده بود. البته مدیران این شرکت پس از این اتفاق اعلام کردند برای محافظت از داده های کاربران برنامه جامع امنیتی راه اندازی کردند. اکنون نیز پس از انتشار اطلاعات مربوط به آسیب پذیری جدید پرونده ای با این مضمون به جریان افتادن است. با این حال هنوز مهندسان این شرکت قادر به دستکاری توییت ها، حذف یا بازیابی آنها هستند در حالیکه کاربران به این قابلیت دسترسی ندارند.

 

 

https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط