آخرین مقالات

هشدار کارشناسان امنیتی در مورد حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی

هشدار کارشناسان امنیتی در مورد حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی

حققان امنیتی طی مطالعه ای اعلام کردند در آینده حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی انجام خواهد شد که بسیار خطرناک تر و حرفه ای تر از حملات کنونی است.

به گزارش  تکنا، مطالعه محققان امنیتی نشان میدهد در آینده با استفاده از هوش مصنوعی و جعل هویت حملات سایبری مانند فیشینگ بسیار حرفه ای تر بوده و می تواند آسیب های بیشتری وارد کند.

این محققان نسبت به حملات جدید هشدار داده و اعلام کرده اند حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی که تا کنون با محدودیت انجام شده اند ممکن است طی سال های آینده تهاجمی تر شوند. شرکت امنیت سایبری Withsecure از فنلاند این گزارش را تهیه کرده است. اندی پاتل پژوهشگر این شرکت در این مورد می گوید: تاکنون هوش مصنوعی تنها برای اهداف مهندسی اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است و در عمل هنوز شاهد تکنیک های آن در طراحی برای هدایت کمپین ها و یا انجام مراحل حمله نبوده ایم.

در مقاله ای که در این مورد منتشر شده پیشرفت های کنونی در هوش مصنوعی و تلاقی آن با حملات سایبری مورد بررسی قرار گرفته است. گزارشی که در این مورد تهیه شده است نشان می دهد هک های مبتنی بر هوش مصنوعی غیر معمولی بوده و تاکنون اهداف مهندسی اجتماعی را هدف قرار دادند. این روش ها تاکنون به صورت مستقیم توسط تحلیلگران و پژوهشگران مشاهده نشده است. زیرا چارچوب های فعلی آن زیاد به عقل انسان نزدیک نیست.

محققان معتقدند در آینده حملات مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه جعل هویت خواهند بود. این تاکتیک برای حملات سایبری فیشینگ استفاده می شود. یکی از آنها هوش مصنوعی دیپ فیک است که برای حملات مهندسی اجتماعی با کمک هوش مصنوعی تولید شده است. به همین دلیل جعل عمیق یا همان دیپ فیک می تواند بزرگترین نگرانی در زمینه امنیت سایبری باشد.

منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط