آخرین مقالات

تراشه های انبار شده هواوی به پایان رسید؛ پایان خط برترین شرکت گوشی ساز دنیا

تراشه های انبار شده هواوی به پایان رسید؛ پایان خط برترین شرکت گوشی ساز دنیا

طبق گزارش کانتر پوینت تمامی تراشه هایی که هواوی با هدف مقابله با تحریم ایالات متحده انبار کرده بود به پایان رسید.

به گزارش سرویس تکنا و به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، پس از آنکه ایالات متحده با تحریم خود دسترسی هواوی به تراشه های پیشرفته را غیر ممکن کرد، هواوی با انبار کردن پردازنده های اختصاصی خود تاکنون به کار خود ادامه داد.

هواوی در اوایل سال ۲۰۲۰ در رده نخست برترین شرکت های گوشی ساز دنیا قرار گرفت. به طوری که توانست از سامسونگ عبور کند. اما اکنون به دلیل مشکلات ایجاد شده در تامین تراشه حتی در بین ۱۰ شرکت برتر جهان نیز قرار ندارد.

شرکت چینی هوآوی از آن زمان به بعد در تامین تراشه با مشکلات بسیاری مواجه شد. زیرا شرکت های فعال در صنعت تراشه امکان فروش به هواوی را نداشتند. ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ شرکت هواوی و های سیلیکون را در لیست تحریم قرار داد. های سیلیکون به عنوان زیر مجموعه هواوی وظیفه تولید تراشه های این شرکت را بر عهده داشت. در آن زمان اعلام شد هواوی برای مبارزه با تحریم ها تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند پردازنده های مهم آمریکایی را انبار کند.

بیانیه اخیر شرکت کانتر پوینت که بر بازار موبایل در جهان نظارت می کند، میگوید داده های هواوی نشان می‌دهد این شرکت دیگر تراشه ای برای استفاده ندارد و موجودی انبار های آن نیز به پایان رسید است. های سیلیکون نیز در بازار پردازنده گوشی های هوشمند در فصل سوم امسال سهمی نداشته است.

اکنون هواوی دیگر قادر نیست تا تراشه های پیشرفته برای خود تهیه کند. زیرا به دلیل تحریم های موجود امکان همکاری با شرکت هایی نظیر TSMC و سامسونگ وجود ندارد. این شرکت حاضر به شفاف سازی در مورد گزارش منتشر شده توسط کانتر پوینت نشد. سهم بازار تراشه های موبایلی هواوی پیش از تحریم ۱۵ درصد بود و این شرکت در بیش از ۱۷۰ کشور حضور فعال داشت. در آن زمان پردازنده اختصاصی هواوی از سری کایرین بود. اما اکنون دیگر در فهرست تولید کنندگان برتر تراشه در جهان قرار ندارد و به طور کلی از این فهرست خارج شده است.

منبع : https://techna.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط